about

Pianpicollo Selvatico is a farm built in 1811 in Alta Langa, a rural area in the northern Italian region of Piemonte. Its name means literally "Little Wild Plain" (Piccolo Piano Selvatico) and it originates from its location within a small high plain surrounded by wilderness.

Pianpicollo Selvatico is center for research in the arts and the sciences.

It offers space and time to explore and experience the creative potential of human beings in relation with their surroundings, living and non living beings.

It encourages art making, scientific and philosophical investigations as enlivening and transformative processes.

It promotes all forms of diversity, cultural and ecological.

It is a collective experiment about the endless possibilities of a creative dialogue with nature. At the roots of what it is to be human.



Pianpicollo Selvatico è una cascina costruita nel 1811 in Alta Langa, un territorio rurale nel Piemonte meridionale, vicino al confine con la Liguria. Il suo nome significa letteralmente “Piccolo Piano Selvatico” e deve la sua origine alla sua collocazione in un piccolo altopiano circondato dai boschi.

Pianpicollo Selvatico è un centro per la ricerca nelle arti e le scienze.

Offre tempo e spazio per esplorare e esperire il potenziale creativo dell’essere umano,  in relazione con gli altri viventi e la materia in ogni sua forma.

Incoraggia la ricerca artistica, scientifica e filosofica come processi trasformativi.

Promuove ogni forma di diversità, culturale ed ecologica.

È un esperimento collettivo sulle illimitate possibilità di dialogo creativo con la natura, alla radice di ciò che è l'essere umano.